چگونه تبلیغات خود را بهینه کنید؟2023-10-10
۷ روش ساده برای افزایش مشتری، حتی بدون تبلیغات تابناک
در این مقاله، مطالعه کردیم که بودجه روزانه تبلیغات در گوگل چگونه به بهینهسازی هزینهها کمک میکند. تنظیم دقیق بودجه روزانه، استفاده از کلمات کلیدی منفی و مانیتورینگ منظم کمپینها از جمله نکات کلیدی برای جلوگیری از هزینههای اضافی است. ابزارهای مختلف گوگل نیز به شما کمک میکنند تا عملکرد تبلیغات خود را بهبود بخشید. استفاده از استراتژیهای مناسب میتواند بازدهی تبلیغات را افزایش دهد و هزینهها را کنترل کند. برای مطالعه مقالات بیشتر و کسب اطلاعات جدید، به وبلاگ ادزتو سر بزنید و با ما در ارتباط باشید. بودجه روزانه تبلیغات در گوگل به میزان پولی گفته میشود که تبلیغکنندگان مایلند روزانه برای نمایش تبلیغات خود در گوگل هزینه کنند.
هدف از این کار، نه تنها ارسال یک پیام تبلیغی، بلکه برقراری ارتباط مناسب و موثر با مخاطب برای انتخاب شدن از سوی اوست. آنها در سال ۲۰۱۸ برای تغییر نام محصول دیگر خود کمپینی با نام «IHOb» ایجاد کردند. تبلیغات چاپی، تلویزیونی و اینترنتی بیان میکرد که آنها نام محصول خود را به «خانه بینالمللی برگر» (International House Of Burgers|IHOb) تغییر دادهاند. پس از مدتی شرکت فاش کرد که این تبلیغ، تاکتیکی برای یادآوری محصولات به مردم بود. آنها در این تبلیغ به افراد یادآور شدند که این شرکت بیش از تنها صبحانه سرو میکند. این کمپین تاثیرگذاری خوبی داشت چراکه با اندازهگیری نتایج آن متوجه شدند فروش همبرگر ۳ برابر گذشته شده است.
در لینکدین میتوانید کاربران را براساس حوزه تخصصی، عنوان شغل و عملکرد شغلی هدف قرار دهید. شاید بخواهید تنها برای کاربران در سطح مدیر و در حوزه خدمات مشتری تبلیغ کنید. افراد برای چت کردن، ارتباط با سایرین و اهداف تجاری از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. به دلیل تعداد زیاد کاربران فعال در هر شبکه اجتماعی، هزینه تبلیغات در این پلتفرمها بالا است. هزینه تبلیغات در شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۲۱ از ۸/۵ میلیارد دلار گذشته است.
به علاوه، بهتر است که در مورد محصولات و خدمات خود کامل و شفاف توضیح دهید. هر چقدر محتوای سایت شما جذابتر و مرتبطتر باشد، شانس ماندگاری مخاطب در سایت بیشتر میشود. همچنین گوگل ادز هم مطمئن میشود که محتوای سایت شما با محتوای تبلیغ و کلمات کلیدی همخوانی دارد و در نتیجه روی شما بیشتر حساب باز میکند.
- از رنگهای زنده، تصاویر جذاب و متنهای کوتاه و واضح استفاده کنید. {
- دلیل آن هم این است که با توجه به اینکه محل نمایش کوچک است، تصویر دوم بهخوبی دیده نشده است. |}
- در نهایت، یکی دیگر از جنبههای مهم مدیریت شارژ اکانت گوگل ادز، بررسی مداوم عملکرد کمپینها و تنظیم بودجه بر اساس نتایج بهدستآمده است. {
- در این یادداشت، ۷ روش کاملاً عملی و ساده را بررسی میکنیم که بدون نیاز به تبلیغات مستقیم، مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید. |}
- همچنین تبلیغ برندهای قابل اعتماد باعث میشود، مخاطبان به آن ناشر اعتماد بیشتری پیدا کنند. {
- همین مورد باعث میشود کوکاکولا یکی از انتخابهای اصلی ما برای مهمانی و دورهمیهایمان باشد. |}
طراحی، مکان قرارگیری و هزینههای بیلبوردها با سایر تبلیغات چاپی متفاوت است و همین ویژگیها، این نوع تبلیغات را به ابزاری منحصربهفرد تبدیل کرده است. یکی از مهمترین کاربردهای کد UTM یا همان UTM Codes، استفاده از آنها در گوگل آنالیتیکس (Google analytics) است. با استفاده از این ابزار، میتوانید ترافیک ورودی به وبسایت خود را بهطور دقیق ردیابی و تحلیل کنید.
در تبلیغات همسان هم باید ببینید کدام سایتها لید ارزانتری به شما دادهاند و کمکم بهترینها را جدا کنید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. در تبلیغات ویدیویی هم باید روی مواردی مثل اشارهکردن به نام برند، استفاده از ویدئوی واقعی و موشن گرافیک در جای مناسب، داشتن کالتواکشن و… کار کنیم. مخاطب را که شناختیم و درک کردیم، میدانیم به چه چیزی نیاز دارد و میتوانیم پیشنهادی متناسب با آن ارائه دهیم و پیام تبلیغ را طراحی کنیم.
مطمئن شوید که هر تغییر را بهطور کامل آزمایش کرده و نتایج را بهدقت پیگیری میکنید. نایکی بهجای نمایش صرفاً محصولاتش، افراد واقعی را نشان داد که با کفشها و لباسهای این برند ورزش میکردند. این حرکت ساده اما هوشمندانه، احساسات انسانی به تبلیغات نایکی بخشید و توانست مخاطبان را به برند نزدیکتر کند. داستانگویی در تبلیغات، فراتر از معرفی یک محصول یا خدمات است؛ این هنر، تصویری بزرگتر و انسانیتر از برند خلق میکند. زمانی که داستانی با قلب و ذهن مخاطب همخوان شود، انگیزه او برای اقدام به انجام کاری چند برابر میشود. بدیهی است که ایونتهای تبلیغاتی، با ایجاد تجربهای متفاوت و ماندگار، نه تنها برند شما را معرفی میکنند، بلکه ارتباط عمیقتری با مخاطبانتان ایجاد میکنند.
در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کردهاند. بنابراین، تاثیر این تبلیغات در افزایش فروش نباید نادیده گرفته شود. در جدول زیر میتوانید اطلاعات دقیقتری درباره تعداد کاربران ماهانه، بازه سنی و کاربرد هر شبکه اجتماعی پیدا کنید تا بهترین پلتفرم را برای انتشار تبلیغات خود انتخاب کنید. برای افزایش کارایی، میتوانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید. با افزایش استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Alexa، بازاریابی مبتنی بر جستجوی صوتی اهمیت زیادی پیدا کرده است. برندها باید محتوای خود را برای این نوع جستجوها بهینه کنند تا در نتایج بالاتر قرار بگیرند.
از سوی دیگر تبلیغات رادیویی از طریق صداهای گیرا و روایتهای متقاعدکننده با شنوندگان ارتباط برقرار میکنند. در عصر دیجیتال امروزی، روشهای تبلیغات موثر برای رشد کسب و کار تکامل یافته و گزینههای آنلاین و آفلاین بی شماری را برای دستیابی به مشتریان بالقوه ارائه میدهد. در این راهنمای جامع، به روشهای مختلف تبلیغات آنلاین و آفلاین برای رشد کسبوکارها و چگونگی به حداکثر رساندن تأثیر آنها خواهیم پرداخت.
پینهای تبلیغاتی روش تبلیغات عالی برای جذب مشتری در کسب و کارهای مبتنی بر مکان هستند. تبلیغات تصویری برای اشتراکگذاری مجموعهای از محتوای تصویری مناسب است. تبلیغات استوری به شما اجازه میدهند تا از ترکیبی از تصویر و ویدیوی کوتاه استفاده کنید. روش تبلیغات Lead یکی از بهترین روشهای تبلیغ در فیسبوک است چراکه باعث تولید مشتریان راغب و اشتراکگذاری محتوای بصری به صورت همزمان میشوند. روش تبلیغات Lead فیسبوک به شما این امکان را میدهد تا اطلاعات مشتریان راغب را بدون هدایت آن ها به خارج از فیسبوک، ضبط کنید.
به دلیل اهمیت آشنایی با مدیریت تبلیغات و برند، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش مدیریت تبلیغات و برند کرده است که لینک آن در ادامه آورده شده است. همیشه به خاطر داشته باشید، حتی بهترینهای کمپین تنها در صورتی مورد توجه قرار میگیرند که برجسته باشند. تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (فروشگاه برنامههای موبایلی اندروید بازار) است.
کمپینهای تبلیغاتی مؤثر میتوانند احساس فوریت ایجاد کنند، ارزشهای پیشنهادی را به اشتراک بگذارند و دلایل قانعکنندهای برای مصرفکنندگان برای انتخاب یک نام تجاری به برند دیگر فراهم کنند. تبلیغات به عنوان ابزاری قوی برای جلب توجه، ایجاد آگاهی از برند و ایجاد تعامل با مشتری عمل میکند. در این عصر دیجیتال، که مصرفکنندگان با پیامهای بیشماری بمباران میشوند، درک پیچیدگیهای تبلیغات و استفاده از قدرت آن بیش از هر زمان دیگری حیاتیتر شده است. با تبلیغات در بازار در زمان درست و جای درست دیده میشوید و با بهترین راهکارهای تبلیغاتی کسب و کار خود را رشد میدهید.
میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. تبلیغات هدفمند اینترنتی از جمله روش های بهبود رنکینگ وبسایت در گوگل است و بهرهگیری از آن در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است.
نکتهی اول اینکه مک شما باید نسخه macOS Sierra یا جدیدتر داشته باشد. اگر میخواهید بدون کلیککردن و فقط با گفتن Hey Siri از آن استفاده کنید، دستگاهتان باید مجهز به تراشهی Apple Silicon یا T2 باشد. این قابلیت در بیشتر مکهایی که از سال ۲۰۱۸ به بعد تولید شدهاند، وجود دارد. اواخر دهه ۱۹۸۰، نایکی با چالشی بزرگ مواجه بود؛ Reebok فروش بیشتری داشت و نایکی باید سریع کاری میکرد تا از این رقابت عقب نماند.
تبلیغات مؤثر با بودجه کم نیازمند استراتژیهای خلاقانه و تحلیل دقیق بازار است. با استفاده از روشهای مختلف و بهینهسازی مداوم، میتوانید به جذب مشتریان و افزایش فروش خدمات خود کمک کنید. شناخت بازار هدف یکی از مهمترین مراحل در هر استراتژی تبلیغاتی است. این فرآیند به شما کمک میکند تا به طور دقیق بدانید که چه کسانی مشتریان شما هستند، چه نیازهایی دارند و چگونه میتوانید به بهترین شکل ممکن به آنها پاسخ دهید. در این بخش، به بررسی جزئیات و مراحل شناخت بازار هدف خواهیم پرداخت.
معرفی انواع تبلیغات پولی
اما چه زمانی باید از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟ قبلاً انواع کلمات کلیدی گوگل ادز را به شما معرفی کردیم. پس حالا دیگر میدانید که کلمات ما میتوانند در یکی از حالتهای تطبیق دقیق، تطبیق گسترده و تطبیق عبارتی قرار داشته باشند. درهرصورت، با تکیه بر نتایج بهدستآمده، نسبت به تعدیل و ارتقای عناصر کمپین اقدام کنید.
اندازههای متنوعی از تبلیغات در روزنامههای ارائه میشود، بنابراین با توجه به بودجه خود میتوانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید. برای مثال میتوانید بخش ورزشی، اقتصادی، سبک زندگی و غیره را انتخاب کنید. بازاریابی ایمیلی برای یافتن «مشتریان راغب» (Lead) و افزایش تبدیل به کسب و کارها کمک میکند.
بعدیچگونه با تبلیغات یک برند قوی بسازیم؟
اگر بازگشت مشتری هدف شماست، درصد مشتریان بازگشتی را نسبت به کل مشتریان هدفگرفتهشده باید در نظر بگیرید. بهینهسازی بودجه یک فرآیند پیوسته است و نیاز به صبر و حوصله دارد. ممکن است در ابتدا نتایج مطلوبی وجود نداشته باشد، اما با تجزیه و تحلیل دادهها، آزمایش و خطا و بهینه شدن مداوم، میتوان به نتایج بهتری دست یافت. همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری شما میتوانید به شما کمک کنید تا به طور مستقیم به هدف خود دسترسی پیدا کنید و برند معتبر خود را افزایش دهید.
مطالعات نشان میدهد که بیلبوردها هنوز یکی از پربازدیدترین تبلیغات هستند. تصویر زیر یکی از بیلبوردهای حجمی کاله را نشان میدهد که با خلاقیت توجه افرار را به خود جلب میکند. کلمات کلیدی غیر برند، کلمات کلیدی مرتبط دیگری هستند که شامل نام برند نیستند. برخی کلمات کلیدی غیر برند فرادرس شامل «دوره آموزشی دانشگاهی» و «آموزشهای دانشگاهی» است.
سپس در مورد پارامترهای آن، نحوه ساخت UTM، ابزارهای آنلاین برای ساخت UTM و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد. همچنین نقش UTM در گوگل آنالیتیکس و نحوه بهبود عملکرد کمپینها را بررسی کرده و ارتباط آن با افزایش ROI (بازگشت سرمایه) را توضیح خواهیم داد. در انتها نیز به این نکته اشاره خواهیم کرد که چگونه میتوانید از خدمات ارائهدهندگان هاستینگ مانند پارسپک برای مدیریت بهتر ترافیک ورودی خودتان بهرهمند شوید. انتخاب و بهینهسازی کلمات کلیدیانتخاب کلمات کلیدی مناسب میتواند تأثیر مستقیمی بر عملکرد تبلیغات شما داشته باشد.
{ساختار مناسبی برای کمپینها ایجاد کنید
|}کسب و کارها باید محتوایی تولید کنند که با سایر محتوای این شبکه اجتماعی همخوانی داشته و خندهدار باشد. با افزایش محبوبیت پادکستها و اپلیکیشنهای پخش موسیقی، تبلیغات صوتی به یکی از روشهای موثر تبدیل شده است. با امکان نمایش پیامهای تبلیغاتی در میان محتوای صوتی، میتوان ارتباط نزدیکتری با مخاطبان برقرار کرد که هزینه کمتر نسبت به تبلیغات تصویری دارد.
همچنین بودجه دقیقتر و واقعیتر است زیرا مدیران داخلی به خوبی از نقاط قوت و ضعف شرکت آگاه هستند. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... در صفحهٔ محصول هم باید ببینید تصاویر باکیفیت از محصول از زاویههای مختلف، ویدیو در صورت نیاز، نظر مصرفکنندگان قبلی، توضیحات کافی دربارهٔ نحوهٔ عملکرد و مشخصات و مزیتها وجود دارد یا نه. این دعوت همان عملی است که وقتی مخاطب انجام دهد، برای ما سودآور است و بر اساس آن بازدهی تبلیغ خود را میسنجیم. برای اینکه مخاطب کار خواستهشده را انجام دهد، باید وضعیت محلی را که مخاطب به آن دعوت کردهایم، سروسامان دهیم. اگر میپرسید چه نتایجی را بررسی کنیم، به بخش هدفهای تبلیغ و معیارهای اندازهگیری آن که بالاتر گفتیم، برگردید.
در این صورت امتیاز شما در شاخصهای «مرتبط بودن» و «نرخ کلیک» افزایش پیدا میکند. مهمترین مزیت این کار هم هدفمندتر شدن هرچه بیشتر هزینههای شما است. در ادامه انواع تغییراتی که میتوانیم روی کلمات کلیدی انجام دهیم را مورد بررسی قرار میدهیم. یک ویدیو میتواند به راحتی اطلاعات را منتقل کند و در عین حال سرگرمکننده باشد. با توجه به محبوبیت ویدیو در شبکههای اجتماعی، این فرمت گزینهای عالی برای جذب مخاطب است. تبلیغات تلویزیونی به شما این امکان را میدهد که به طیف وسیعی از مخاطبان برسید.
در غیر این صورت، میتوانید از فرد یا شرکتی که تبلیغات گوگل شما را انجام میدهد، درخواست کنید که از این لیست خروجی بگیرد و برای شما ارسال کند. مهمترین اقدامات بهینهسازی را در ادامه بررسی میکنیم، البته توجه داشته باشید که اگر خودتان میخواهید دست به کار شوید، لازم است به حساب گوگل ادزتان دسترسی داشته باشید. گوگل ادز دائماً در حال پیشرفت و توسعه است و ما همیشه شاهد این حرکت رو به جلو بودهایم.
حالا لیستی از تمامی عبارتهایی که گوگل تبلیغ شما را به آنها نمایش داده است، در اختیار دارید. مرحله بعد این است که لیست را به طور کامل بررسی کنید و ببینید دقیقاً روی چه کلماتی ورودی گرفتهاید. پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان بهصورت سریع و مؤثر میتواند حس اعتماد را در آنان ایجاد کند. تعامل مؤثر با مشتریان و ایجاد اعتماد در آنان یکی از کلیدهای موفقیت در تبلیغات است. ایجاد انگیزه برای خرید میتواند تاثیر زیادی بر روی مشتریان داشته باشد. محتوای خلاقانه و جذاب میتواند به شدت در جلب توجه مخاطبان مؤثر باشد.
در این روش، از کل بودجه شرکت، ابتدا تمام هزینههای ضروری پرداخت میشود. درصورتیکه مبلغی باقی بماند، آن مبلغ تبدیل به بودجه تبلیغات میشود! این یعنی اگر هیچ عددی باقی نماند، سازمان باید از تبلیغات چشمپوشی کند. اما چطور باید این درصد را مشخص کنید؟ چند درصد از درآمد حاصل از فروش را به بودجه تبلیغات اختصاص دهید؟ از اطلاعات گذشته استفاده کنید.
برگزاری رویدادهای تبلیغاتی، چه حضوری و چه آنلاین، فرصتی بینظیر برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان و نمایش ویژگیهای برند هستند. این نوع تبلیغات شامل برگزاری غرفه در نمایشگاه، کنفرانس، وبینار، میزگرد یا حتی یک دورهمی کاری یا دوستانه میشود. این روش برای جلب توجه مخاطبان محلی و منطقهای بسیار مؤثر است، چرا که به طور مستقیم با جامعه هدف ارتباط برقرار میکند. امروزه، تبلیغات در پادکستها نسخهای پیشرفتهتر و جذابتر تبلیغات رادیویی به شمار میرود.
بودجه ماهانه نیز برای تبلیغکنندگانی که میخواهند بودجه خود را در یک دوره زمانی بلندتر مدیریت کنند، مناسب است. این نوع بودجهبندی به شما امکان میدهد تا هزینههای تبلیغاتی خود را به طور دقیقتر پیشبینی کرده و برنامهریزی کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاربران اینترنت، علاوهبر گوگل، به مقدار بسیار بیشتری به جستوجوی ویدیو در یوتیوب میپردازند. ساخت و انتشار ویدیوهای مرتبط با محصول و خدماتتان در کانالهای ارتباطی تصویری، مانند یوتیوب و یا اینستاگرام، میتواند راه مهمی برای تاثیرگذاری تبلیغات باشد.
برای مثال اگر در کمپین تبلیغاتی قبلی، ۱ میلیون تومان هزینه کردهاید و ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشتهاید، میتوان گفت یک درصد از فروش را به تبلیغات اختصاص بدهید. با پاسخ به این سوالات، میتوانید یک پروفایل دقیق از مخاطب هدف خود ایجاد کنید و بر اساس آن، استراتژیهای تبلیغاتی خود را طراحی کنید. هدفگذاری دقیقتر باعث میشود تبلیغات شما به مخاطبان واقعیتری نمایش داده شود و هزینههای کلی کاهش یابد. یکی از بهترین روشها برای کاهش هزینهها، بهینهسازی نمایش تبلیغات بر اساس مکان و زمان است. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... مثلاً فرض کنید شما هم میخواهید آگاهی دربارهٔ شما افزایش پیدا کند و هم اینکه لید یا مشتری بگیرید.
پس اگر تبلیغات بازدهی دلخواه شما را ندارند، محل اجرای تبلیغات را تغییر دهید و نتایج را مقایسه کنید تا به مؤثرترین کانال برای تبلیغات خود برسید. همین رستوران با تبلیغ خود در پیج خبرهای محلی شهر خود، میتواند بازدهی فوقالعادهای را تجربه کند. پس وقتی دانستیم دنبال چه هستیم، باید ببینیم چه کانال تبلیغاتی برای آن مناسب است. از مشوقها، تخفیفها، تبلیغات و پیشنهادات انحصاری در تبلیغات خود استفاده کنید تا مشتریان را به اقدام ترغیب کنید. تبلیغ محصولات یا خدمات از طریق نمایشگاههای تجاری، کنفرانسها، سمینارها یا حمایت از رویدادها. بهینه سازی محتوای وب سایت برای بهبود دید و ترافیک جستجوی ارگانیک.
با تجزیه و تحلیل دادهها، آزمایش و خطا و بهینهسازی مداوم استراتژیهای خود، میتوان به نتایج بهتری دست یافت و سرمایهگذاری تبلیغاتی را به بیشترین بازدهی برسانید. این مقاله به شما نشان داد که چگونه با یک استراتژی استراتژیک و با استفاده از روش ها و ابزارهای مناسب، می توانید تبلیغاتی را برای خود انجام دهید. از تعیین اهداف و شناخت مخاطب هدف انتخاب کانالهای تبلیغاتی مناسب، اجرای A/B Testing و کنترل عملکرد کامپیوترها، هر قدم در این مسیر، نقش مهمی در موفقیت شما ایفا میکند. از طریق این سرویس میتوانید ارتباط با مشتریان، بازاریابی، تبلیغات و پشتیبانی از مشتریان خود را با اینباکسینو مدیریت کنید. به طور منظم عملکرد کمپینهای تبلیغاتی خود را با استفاده از معیارهای کلیدی مانند نرخ کلیک، نرخ تبدیل، هزینه به ازای هر خرید و بازگشت هزینه تبلیغات نظارت کنید.
این ابزار به شما این امکان را میدهد که اطلاعات دقیقی درباره مخاطبان خود در فیسبوک به دست آورید و بر اساس آنها تبلیغات خود را هدفمندتر کنید. در این یادداشت، ۷ روش کاملاً عملی و ساده را بررسی میکنیم که بدون نیاز به تبلیغات مستقیم، مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید. این روشها نهتنها کمهزینه هستند، بلکه اگر درست اجرا شوند، تأثیر طولانی مدتی هم خواهند داشت.
تست A/B یک راهکار موثر برای مقایسه دو یا چند نسخه از یک تبلیغ است. با انجام این تست، میتوانید بیابید کدام نسخه از تبلیغ از نظر جذب مشتری و افزایش فروش موفقتر عمل میکند. با پیگیری این معیارها و اعمال تغییرات مناسب در کمپینهای تبلیغاتی خود، میتوانید تبلیغاتتان را برای دستیابی به حداکثر عملکرد بهینهسازی کنید. در این مرحله، با جنبههای مختلف کمپین تبلیغاتی خود نظیر عناصر بصری، سرتیترها، پارامترهای هدفگیری و جایگاههای نمایش تبلیغات، آزمایشهایی را ترتیب دهید. هدف نهایی این است که مشخص شود کدام ترکیب از این عوامل، بالاترین میزان تعامل و نرخ تبدیل را به همراه دارد.
برای آشنایی بیشتر با این نوع بازاریابی، میتوانید مقاله ترکیب ایمیل و پیامک در بازاریابی را مطالعه کنید. این روش، با تکرار بسیار، یک راه موثر برای تبلیغ محصولات و خدمات است. زمانی که محصول شما از طریق یک اینفلوئنسر تبلیغ میشود، اعتماد مخاطب را با خودش همراه میکند و در نهایت به خرید و تهیه کالا و خدمات از سوی او منجر میشود. رسانههای اجتماعی این امکان را به شما میدهند که شناخت خوبی از موقعیت مخاطبان مانند سن، سلایق، موقعیت اجتماعی و علاقهمندیهایشان پیدا کنید. مشتریان راضی یا بازیگران با دریافت وجه، تجربه مثبت خود را از استفاده از محصولات و خدمات شرکت بیان میکنند. در این تبلیغات، لباسها یا ظرفها کاملا کثیف است و در یک چشم به هم زدن همه آنها برق میفتند.
دانستیم که تبلیغات یک ابزار قدرتمند است که کالاها و خدمات را از یک «محصول معمولی» به یک تجربه خرید بهیادماندنی برای مشتری تبدیل میکند. یکی از اهداف اصلی استفاده از UTM، افزایش بازگشت سرمایه (ROI) است. با شناسایی کانالها و کمپینهای موثر، میتوانید منابع خودتان را بهینهتر تخصیص دهید و بازدهی بیشتری کسب کنید. UTM شامل مجموعهای از پارامترها است که به لینکهای وبسایت شما اضافه میشوند تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه دسترسی کاربران به وبسایت جمعآوری و نقاط تماس آن ها (Marketing Attribution) شود. این پارامترها شامل utm_source، utm_medium، utm_campaign، utm_term و utm_content هستند.
با ما همراه باشید تا به بررسی روشهای مختلف تبلیغاتی بپردازیم و راهکارهایی را برای موفقیت در این زمینه ارائه دهیم. تبلیغات همسان رابطه همزیستی بین ناشران و برندها ایجاد میکند و ناشرانی که به خوبی این نوع تبلیغات را انجام میدهند، از جریان درآمدی مناسبی بهرهمند خواهند شد. همچنین تبلیغ برندهای قابل اعتماد باعث میشود، مخاطبان به آن ناشر اعتماد بیشتری پیدا کنند. از طرف دیگر، برای برندها همکاری با ناشران برجسته، میتواند خلاقیت ایجاد کند.
کارشناسان بر اساس تجربیات و دانش خود میتوانند به طور عینی میزان تبلیغات را تعیین کنند. با استفاده از این اطلاعات، میتوانید زمانبندی و هدفگذاری جغرافیایی تبلیغات خود را بهینه کنید و به این ترتیب، هزینههای غیرضروری را کاهش دهید. تبلیغات پولی مثل میانبری است که شما را مستقیماً به مشتریان هدف میرساند. یک نمونه از نظرات مشتریان و همچنین ۳ مزیت وسوسهکننده در تصویر زیر نگاه کنید.
شناخت برند به معنای آشنایی مشتریان با نام، لوگو، و ویژگیهای منحصر بهفرد یک برند است. تبلیغات یکی از مؤثرترین ابزارها برای ایجاد و تقویت شناخت برند محسوب میشود. هرچه مخاطب شما خاصتر باشد، کانالهای تبلیغاتی شما نیز کمتر خواهد بود.
این سایت