سئو لوکال
سئو محلی یا لوکال سئو Local SEO چیست و چه کاربردی دارد؟
به عبارتی، لوکال سئو به خدمات فیزیکی در یک موقعیت مکانی خاص مربوط میشود. استفاده از سئو محلی شامل بهینهسازی وبسایت برای کلمات کلیدی محلی، ایجاد و مدیریت پروفایلهای کسبوکار در پلتفرمهایی مانند Google Business Profile و کسب نظرات مشتریان یا همان Review گوگل میشود. همچنین، وجود اطلاعات دقیق مانند آدرس، شماره تماس، و ساعات کاری در سایت و سایر پلتفرمها، به گوگل کمک میکند تا کسبوکار شما را بهتر شناسایی کرده و در نتایج محلی نمایش دهد. سئو محلی در واقع پل ارتباطی بین مشتریان و کسبوکارهایی است که در نزدیکی آنها فعالیت میکنند. ایجاد محتوای باکیفیت و متمرکز بر موضوعات محلی، میتواند باعث جذب ترافیک بیشتر به وبسایت شما و افزایش ارتباط شما در نتایج جستجوی محلی شود که این امیر به بهبود سئو محلی شما کمک میکند. پستهای وبلاگی در مورد رویدادها، اخبار و موضوعات محلی بنویسید که به کسبوکار و مخاطبان هدف شما مرتبط است.
هدف جستجو کاربر مفهوم مهمی است که گوگل در سالهای جدید بیشتر روی آن حساس شده، پیشنهاد میکنیم مقاله Search Intent چیست را مطالعه کنید. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از دادهها برای بهبود استراتژیهای سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. شما می توانید در بین این افراد، صاحبان سایت هایی را بیابید که برای دریافت بک لینک بسیار مناسب می باشند. برای سنجش میزان تاثیر محتوای سایت بر روی مخاطب می توان میزان مراجعه به صفحه تماس با ما سایت را مرجع قرار داد. هزینه سئو محلی بسته به روش و پلتفرمی که برای این امر انتخاب میکنید متفاوت خواهد بود.
در نهایت، ایجاد لینکهای محلی با دیگر وبسایتها و کسبوکارهای منطقهای میتواند به تقویت موقعیت شما در local seo کمک کند. با اجرای این تکنیکها و توجه به سئو لوکال چیست، میتوانید شانس موفقیت خود را در سئو محلی افزایش دهید و مشتریان بیشتری را جذب کنید. برخی از کسب و کارها مثل هتلهای زنجیرهای و برندهای بزرگ دارای دفترهای مختلف در شهرهای مختلف هستند. سئو محلی به مجموعهای از تکنیکها و اقداماتی گفته میشود که با هدف افزایش دیده شدن یک کسبوکار در نتایج جستجوی محلی موتورهای جستجو مانند گوگل انجام میشود. خوشبختانه، چندین مرحله ساده برای آمادهسازی وبسایت در جستجوی محلی وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید سایت خود را در صفحه نتایج جستجو بالا ببرید.
قبل از پرداختن به این مرحله لازم است اشاره کنیم که مهمتر از ثبت مکان در گوگل مپ، ثبت آن در سرویس Google My Business است. اما از آنجا که این سرویس برای کاربران ایرانی مسدود شده میتوانید به همان گوگل مپ اکتفا کنید و محل دقیق کسبوکار خود را به همراه اطلاعاتی مثل شماره تماس، ساعات باز و بسته شدن را به همراه تصاویری از محل آن ثبت کنید. گوگل ادوردز یک ابزار تبلیغاتی مبتنی بر کلمه کلیدی است که می تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با مکان خود ظاهر شوید. هنگام ایجاد کمپین گوگل ادوردز، از کلمات کلیدی مرتبط با مکان خود استفاده کنید و رویکردی هدفمند داشته باشید. Moz Local به شما کمک میکند تا به راحتی لیستهای کسبوکار محلی خود را در Google ،Facebook و سایر سایتها ایجاد و مدیریت کنید.
یکی دیگر از روشهای بهبود رتبه صفحههای وبسایت از طریق سئو محلی، اضافه کردن اطلاعات کسب و کار به وبسایتهای جمعآوری فهرست کسب و کارها مانند Foursquare و گوگل است. اما گوگل تنها زمانی که از عبارتهایی مانند «اطراف من»، «Near Me» یا نام یک شهر در جستجو استفاده کنید این نتایج را به شما نشان نمیدهد. بلکه در هر زمانی که گوگل فرض کند هدف کاربر یافتن یک کسب و کار محلی است نتایج محلی کوئری را به او نمایش میدهد، حتی اگر کلمه کلیدی خاص و مرتبط با مکان در کوئری بهکار نرفته باشد. به نتایج عادی جستجو در «صفحه نتایج جستجوها» (SERP) نتایج طبیعی یا ارگانیک گفته میشود و بخش بالایی صفحه نتایج جستجوها که شامل کسب و کارهای محلی میشود «لوکال پک» نام دارد. تصویر زیر محل نمایش این دو دسته از نتایج در صفحه نتایج جستجوهای گوگل را نشان میدهد.
دریافت رتبههای برتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو برای این دسته از کلمات کلیدی سبب افزایش ترافیک هدفگذاری شده وبسایت میشود و مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار شما هدایت میکند. در واقع سئوی لوکال یک استراتژی بهینه سازی هست که کمک میکنه وقتی کاربران انواع کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و محصولات شما رو جستجو میکنند، کسبوکار شما در نتایج جستجوی محلی ظاهر بشه. بنابراین هر کسبوکاری که فعالیت حضوری داره و توی یه منطقه جغرافیایی فعالیت میکنه، میتونه از مزایای سئو محلی بهره ببره. از جمله عوامل کلیدی در local seo میتوان به ثبت کسبوکار در Google My Business، استفاده از کلمات کلیدی محلی، دریافت نظرات مثبت از مشتریان و بهینهسازی وبسایت برای دستگاههای موبایل اشاره کرد. به طور کلی اقداماتی را که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن آن به خزندهها و یا رباتهای گوگل انجام میدهیم، سئوی محلی گفته میشود. سئوی محلی از استراتژیهای مختلفی استفاده میکند؛ سایت شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل، دایرکتوریهای کسبوکار مانند Google My Business listing رتبهبندی میشود.
به کلیهی اقداماتی که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن خزندهها و یا رباتهای گوگل از موقعیت مکانی خود انجام میدهیم، سئوی محلی گفته میشود. سئو محلی یک استراتژی بهینهسازی موتورهای جستوجو است که به کسبوکار شما کمک میکند در نتایج جستوجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شود. هر کسبوکاری که فروشگاه یا مکانی دارد یا به یک منطقه جغرافیایی خدمات میدهد میتواند از سئوی محلی بهرهمند شود. سئو محلی به تکنیکها و استراتژیهایی گفته میشود که هدف آن بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوهای محلی است. این روش برای کسبوکارهایی که خدمات خود را به مخاطبان خاص در یک منطقه جغرافیایی ارائه میدهند، اهمیت زیادی دارد. اولین و مهم ترین کار در سئو محلی ساخت بیزینس پروفایل است، میتوان گفت انجام این کار از تمام مراحل دیگر مهم تر است.
عوامل مختلفی از جمله بهینهسازی صفحه کسبوکار در نقشه گوگل، کسب نظرات مثبت مشتریان، استفاده از کلمات کلیدی محلی و داشتن یک وبسایت واکنشگرا بر سئو محلی تأثیر میگذارند. از مشتریان خود بخواهید که نظرات مثبت خود را در گوگل ثبت کنند و به نظرات، چه مثبت و چه منفی، پاسخ دهید. این کار نشان میدهد که شما به بازخوردها اهمیت میدهید و باعث اعتماد بیشتر مشتریان میشود. این عامل بررسی میکند که چقدر اطلاعات کسبوکار شما با درخواست جستجوی کاربر هماهنگ است. بهینهسازی برای کلمات کلیدی محلی و انتخاب دستهبندیهای دقیق در Google Business Profile (GBP) میتواند تأثیر زیادی در افزایش ارتباط داشته باشد. مثلاً اگر شما یک کافیشاپ در تهران دارید، باید کلماتی مثل کافیشاپ نزدیک میدان انقلاب یا بهترین کافیشاپ تهران را هدف قرار دهید.
وقتی نام برند شما در نتایج نمایش داده میشود، این موضوع اولین گام در آگاهی از برند است. مشتریانی که شما را در نتایج گوگل پیدا میکنند، سپس وارد فروشگاه یا مغازهتان میشوند و اگر کسبو کارتان بتواند آنها را راضی کند، نام برندتان را دهان به دهان منتقل میکنند. همچنین توجه داشته باشید که همه مشاغل در لوکال سئو سرمایه گذاری نمیکنند. با انجام این کار، میتوانید یک مزیت رقابتی ایجاد کنید و به سرعت خود را بر سر زبانها بیندازید. در عصر حاضر که جستجوی اطلاعات در اینترنت به امری روزمره تبدیل شده است، کسبوکارهای محلی برای دیده شدن و جذب مشتریان بیشتر، نیازمند استراتژیهای خاصی هستند.
اگر شما در چندین شهر یا چندین محله از یک شهر شعبه دارید، بهتر است که برای هر کدام از آنها محتوای خاص تولید کنید و یک محتوا را برای همه موقعیتهای مکانی در نظر نگیرید. همچنین در کنار کلمات کلیدی محتوا چه در متن و چه در عنوانها، حتماً از نام منطقه، شهر و استان خود استفاده کنید. برای مثال، خرید کفش چرم از جمهوری، دورههای حضوری سئو در شیراز و تعمیرات لباس مردانه در شرق تهران. علاوه بر دایرکتوریهای تجاری، دایرکتوریهای محلی نیز وجود دارد که میتوانید از آنها برای بهبود سئوی محلی خود استفاده کنید. دایرکتوریها وبسایت هایی هستند که نام کسبوکارهای مرتبط با هر صنعت را لیست میکنند و برخی از آنها امکان دستهبندی بر اساس شهر یا استان را نیز میدهند.
نیت محلی (Local Intent) یعنی اینکه کاربر به دنبال یک سرویس یا محصول در یک محدوده مشخص جغرافیایی بوده است. این آمار خود بیانگر اهمیت سئوی محلی و کسب جایگاه در نتایج جستجوی محلی گوگل برای کسبوکارها دارد. فقط کافیست به تعداد ستاره و کامنتهایی که در گوگل مپ و لوکال فایندر نمایش داده میشوند، توجه کنید. مشتریان در کامنتها اشاره میکنند که از محل کسب و کار بازدید کردهاند و نظرات خود را در مورد نحوه مشتریمداری و کیفیت خدمات ارائه میدهند. در این زمان بهتر است کسبوکار به مشتریان پاسخ دهد و از آنها قدردانی کند.
گوگل معمولاً بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، نتایج جستجو را برای عبارتهای یکسان تغییر میدهد تا برای هر منطقه، بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد. به علاوه، برخی عبارتهای جستجو شده در گوگل، باید به ازای هر منطقه جغرافیایی، متفاوت باشد. سئو محلی یا لوکال سئو به مجموعهای از استراتژیها و تکنیکهایی گفته میشود که به کسبوکارها کمک میکند در نتایج جستجوی محلی بهتر دیده شوند. این نوع سئو به خصوص برای کسبوکارهایی که خدمات خود را در یک منطقه جغرافیایی خاص ارائه میدهند، بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر فردی در تهران به دنبال یک “رستوران ایتالیایی” باشد، سئو محلی کمک میکند تا رستورانهایی که در نزدیکی او قرار دارند، در صدر نتایج جستجو نمایش داده شوند.
Skyler Malley از Firestarter SEO می گوید که هیچ تاکتیک خاصی برای ارتقاء سئو سایت وجود ندارد. محل شرکت خود را در نقشه گوگل درج کنید و در انتها در سایت خود آدرس و شماره تلفن خود را درج کنید. نظرات مشتریان بخش مهم سئوی محلی هستند، زیرا برای ایجاد اعتبار و اعتماد به کسبوکار شما کمک میکنند. نظرات مشتریان را در وبسایت خود مشاهده کنید و حتما در سریعترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهید. میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد.
امیدواریم این نگاه حرفهای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. SERP مخفف Search Engine Result page هست و به معنی صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجو میباشد. حالا که به اهمیت داشتن نقد و بررسیهای آنلاین برای یک کسب و کار پی بردیم، باید دید چگونه میتوان کاربران و مشتریان را به نوشتن نقد تشویق کرد. قدم بعدی، یافتن کلمات و عبارات بلندتر است که اصطلاحا به آنها کلمات کلیدی دم دراز (Long tail keywords) گفته میشود. محتواهایی که برای این دست از کلمات کلیدی بهینه شدهاند میتوانند تا 19 درصد کلیک بیشتر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه به خود جذب کنند. و دوما، این دسته از مشتریان وفادارترند و اگر از سرویسی که به آنها داده میشود راضی باشند، باز هم باز خواهند گشت.
هنگام استفاده از تصاویر و ویدیوهای خود، از کلمات کلیدی مرتبط با مکان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک رستوران دارید، می توانید از تصاویر غذاهای خود یا تصاویری از فضای داخلی رستوران خود استفاده کنید. همچنین می توانید از ویدیوهایی از روند پخت و پز یا خدمات ارائه شده توسط رستوران خود استفاده کنید. برای اینکه مقالات و صفحات سایت شما در نتایج محلی قرار بگیرند، باید عنوان و توضیحات متای بهینه با هدف سئوی محلی داشته باشند. در واقع کافی است نام شهر یا منطقه فعالیت خود را به عبارتهای این دو بخش از صفحات اضافه کنید. برای مثال، برای کسبوکاری مانند کارواش که در تهران منطقه صادقیه فعالیت میکند، باید از عبارت «کارواش در صادقیه، کارواش در تهران»، «کارواش بزرگ در غرب تهران» و ….
مصرفکنندگان همواره به دنبال یافتن نزدیکترین ارائهدهنده خدمات یا محصولات مدنظر خود در اینترنت جستجو میکنند و میخواهند هرچه سریعتر به پاسخ خود برسند. کسب و کارها از سئو محلی برای بهینهسازی وبسایت خود برای این دسته از مصرفکنندگان استفاده میکنند تا لینکهای خود را در زمان مناسب به افراد مناسب نشان دهند. در این مطلب بررسی میکنیم سئو محلی چیست و چگونه بر رتبه سایت تأثیر میگذارد. همچنین، نحوه تدوین استراتژی سئو لوکال و مزایای آن برای کسب و کارها را شرح میدهیم. صفحات مکان یعنی چه؟ این صفحات نام، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری فروشگاه، توضیحات منحصربهفرد مربوط به فروشگاه، اطلاعات پارکینگ / حملونقل، تبلیغات و نظر مشتریان قبلی را در اختیار مشتریان شما قرار میدهند. در طراحی سایت مشاغل تکمکان، یک صفحه توصیفی برای بخش «درباره ما» به صورت محلی بسازید.
اغلب استراتژیهای سئو وابسته به سایت هستند و بدون سایت تنها میتوانید رو بهبود عملکرد کسب و کارتان در نقدهای آنلاین کار کنید. در صورت داشتن نظرات با امتیاز بالا و با کیفیت ممکن است پروفایل شما در گوگل مپ برای برخی جستجوهای کاربران نزدیک در سرچهای گوگل نمایش داده شود. سایتهای محلی دیگر میتوانند به معرفی کسب و کار شما بپردازند و لزوما نباید سایتهای معروف و پر ترافیکی باشند. با این کار شما به گوگل ثابت خواهید کرد که در یک منطقه یا شهر حضور دارید و سایر کسب و کارهای موجود در شهر به شما اعتماد دارند. این مساله خود بر اعتبار کسب و کار شما نزد گوگل و در الگوریتم جستجوی محلی گوگل خواهد افزود و منجر به افزایش رتبه سایت شما خواهد شد.
یک وبسایت سازگار با موبایل، نه تنها تجربه کاربر را بهبود میبخشد، بلکه شانس شما را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی محلی نیز افزایش میدهد. نظرات و امتیازهای خوب نه تنها اعتبار شما را افزایش میدهد، بلکه تأثیر مثبتی بر رتبهبندی شما در نتایج جستجو دارد. بهینهسازی وبسایت برای دستگاههای موبایل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا بیشتر جستجوها به صورت موبایلی انجام میشود. طبیعتا هیچ کس تمایل ندارد که یک نقدی منفی درباره کسب و کارش را ببیند و یا به آن پاسخ دهد. اما بررسی و پاسخگویی مداوم به نقدها، امری کلیدی در کسب رتبه در جستجوهای محلی و در نتیجه فاکتوری مهم در سئوی محلی به شمار میرود. متاسفانه بدلیل غیرفعال بودن گوگل مای بیزنس در ایران امکان پاسخگویی به نظرات کاربران در گوگل مپ وجود ندارد.
کسبوکارها میتوانند با انتشار رپرتاژ و دریافت بک لینک به رشد کسب و کار خود در نتایج سئوی محلی کمک زیادی کنند. اگر عبارتهایی که کاربران منطقه جغرافیاییتان برای جستجوی کسبوکارهایی مثل شما را جستجو میکنند، درست حدس بزنید، بخش زیادی از کار شما انجام شده است. به این فکر کنید که اگر خودتان دنبال یک سرویس خاص در شهرتان بگردید، چه چیزی را جستجو میکنید. گوگل با استفاده از ip موقعیت دقیق شما را تشخیص میدهد و نتایج SERP را متناسب با موقعیت جغرافیایی شما نیز تغییر میدهد. اگر به دنبال بیمارستانی در محدود میدان آزادی باشید، نتایج محلی گوگل شما کمک میکند تا بیمارستانهای حوالی این موقعیت را در نتایج جستجو ببینید. این ویژگی به کسبوکارهای کوچک و کسانی که فروشگاه دارند هم کمک میکند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند.
شاید استفاده از کلمه معایب، کار زیاد درستی برای ارائه توضیحات این قسمت نباشد. اما این روند بهبود رتبه، ممکن است با برخی دشواریها و سختیها همراه باشد. اگر به اطلاعات بیشتری درباره “بهبود سئو” خود نیاز دارید، میتوانید مقاله ای که در این قسمت به شما معرفی کردیم را مطالعه کنید. در مرحله اخر می بایست اطلاعات درخواستی گوگل را برای کسب و کار خود وارد کنید. هرچقدر این اطلاعات کامل تر و دقیق تر باشد احتمالا قبول شدن کسب و کار شما توسط گوگل بالا تر است. 46 درصد از تمام جستجوهای گوگل با هدف محلی انجام میشوند (Search Engine Roundtable).
چرا که بیشتر کسب و کارهای محلی ترجیح میدهند به همسایگان و دوستان محلی خود کمک کنند تا یک غول فروشگاهی آنلاین. میتوان با ارائه پیشنهادات مناسب برای همکاری، از کمک این کسب و کارهای محلی هم برای داشتن سئوی محلی قویتر بهره برد. بسیاری از کسب و کارها، تمایل چندانی به دریافت نقد و بررسی از سوی کاربرانشان ندارند. چرا که میترسند نتوانند به خوبی از عهده این کار برآیند و یا تلاششان به دریافت نقدهای منفی منجر شود. اما واقعیت این است که دریافت نظرات و نقد مشتریان میتواند باعث کسب رتبههای بهتر در جستجوی محلی شده و میزان اعتماد مخاطبان را افزایش دهد. خوشبختانه تحقیق کلمات کلیدی با هدف بهبود سئو محلی اقدامی است که لازم است تنها یک بار انجام شود.
این کار به شما کمک میکند مشتریانی از منطقه جغرافیایی خودتان پیدا کنید. از آنجا که مشتریان واقعی عبارتهای محلی را جستجو میکنند، نرخ تبدیل این جستجوها به شدت بالا است. اگر یک کسبوکار محلی دارید، لازم است حتما روی سئو لوکال سرمایهگذاری کنید. در دنیای امروز، کسبوکارهای محلی نیاز دارند تا برای بهتر دیده شدن در جستجوهای محلی، بهینهسازی شوند. این بهینهسازی که به عنوان "سئو لوکال" یا "سئو محلی" شناخته میشود، به کسبوکارهای محلی کمک میکند تا در مقابل رقبای خود برتری پیدا کنند و بهتر دیده شوند. در این مقاله، به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چگونه لوکال سئو را بهبود دهید و بهترین روشها برای رسیدن به موفقیت در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.
این کلمات کلیدی را در محتوای وبسایت خود، توضیحات متا و سایر عناصر مهم روی صفحه قرار دهید تا به گوگل کمک کنید که بفهمد کسبوکار شما چیست و رتبه شما را در نتایج جستجوی محلی بهبود ببخشد. سئو محلی به بهینهسازی وبسایتها و محتوای آنلاین برای جستجوهای منطقهای میپردازد. این نوع سئو به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجو برای کاربران نزدیک به محل فعالیت خود، بهتر دیده شوند. با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای موبایل و جستجوهای محلی، local seo به ابزاری حیاتی برای جذب مشتریان جدید تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی اهمیت و راهکارهای بهبود نتایج جستجوی محلی خواهیم پرداخت. سئو لوکال یا سئو محلی، فرآیند بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو بر اساس مکان فیزیکی کسبوکار است.
تا به اینجا، با سئو محلی یا لوکال سئو آشنا شدید و به اهمیت آن پی بردید. همانطور که مشاهده کردید، سئو محلی اهمیت بسیار زیادی دارد و مشتریان آمادۀ خرید را به سوی کسب و کارتان سوق میدهد. با استفاده از استراتژی لوکال سئو، در نتیجه جستجوی مشتریان ساکن محله مورد نظرتان ظاهر میشوید. سئوی محلی (Local SEO) یک تکنیک بازاریابی است که به کسبو کارها کمک میکند تا مکان یا شعبات خود را در نتایج جستجوی گوگل (SERP) نشان دهند. این روش بهینه سازی موتورهای جستجو، مناسب مشاغلی است که به دنبال مشتریان در یک شهر، منطقه یا محله هستند. کسبو کارهایی که ماهیتی فیزیکی ندارند و خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه میدهند، نیازی به سئوی محلی ندارند.
سئولب به پشتوانه دانش، تجربه و تخصص در زمینه مشاوره سئو، کمک بزرگی در این زمینه به کسبوکارها به حساب میآید. در سئوی محلی گوگل برای نتیجه مورد جستجوی کاربر، موقعیت کاربر را با استفاده از IP او تشخیص داده و نتایج خود را بر این اساس ارائه میدهد. به عنوان مثال اگر بهترین رستوران را جستجو کنیم، گوگل به ما نزدیکترین نتیجه را با توجه به موقعیت مکانی ما ارائه میدهد. این امر کمک میکند تا کسبوکارها محصولات و خدمات خود را به مشتریان محلی که در حال جستجو هستند، ارائه دهند. همانطور که گفته شد مکان جغرافیایی افراد با استفاده از IP قابل شناسایی است؛ اما مکان جغرافیایی کسبوکار یا همان وبسایت با رعایت چند نکته ساده و مشخص تعیین میشود.
برای درک بهتر این موضوع باید کسبوکارهای محلی، کسانی که این کسبوکارها را در موتورهای جستجو سرچ میکنند و نتایجی که از این جستجو به دست میآید را بررسی کنیم. یا به عنوان مثالی دیگر، در سئوی معمولی، از کلمات کلیدی گسترده و عمومی برای جذب مخاطبان بیشتری از سراسر جهان استفاه میشود. در حالی که در سئوی محلی، بیشتر از کلمات کلیدی محلی و عبارتهایی که شامل نام شهر، منطقه یا محله هستند استفاده میشود. این به معنای ایجاد پروفایلها و لینک دادن به وبسایت خود در دایرکتوریها و سایتهای معتبر است. کسب لینکهای مناسب و واقعی از سایتهای مرتبط با حوزه کاری خود و با هدفگذاری بر روی عباراتی که به مکان جغرافیایی شما اشاره شده، تأثیر زیادی را در سئوی محلی خواهد داشت. گوگل فقط نتایج محلی را برای کلمات کلیدی که شامل یک شهر یا منطقه خاص هستند نشان نمی دهد.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/